Welkom op de site van de Stichting Matamba

In het district Matamba, een afgelegen en geïsoleerd gebied in Tanzania, leven veel weeskinderen. De weeskinderen zijn vogelvrij: uitbuiting op het gebied van (gedwongen) sex en kinderarbeid ligt op de loer.

De Stichting Matamba wil hen samen met de dorpsbewoners veilig onder dak brengen. In Matamba is er de bereidheid om weeskinderen in gezinnen op te nemen. Maar er is gebrek aan een goede leefruimte, een eigen plek voor hen, aan voedsel, medische zorg, onderwijs en juridische ondersteuning. De adoptiegezinnen kunnen de weeskinderen dit alles onvoldoende bieden daar ze zelf arm zijn. Het Kinderproject wil de weeskinderen een kans geven door gezinnen die hen opnemen, te ondersteunen op het gebied van: onderdak, voeding, medische zorg, onderwijs en juridische ondersteuning. Kinderen hebben een dorp nodig, een thuis waar een kind, kind kan zijn en waar ze hun talenten kunnen ontwikkelen om uit te groeien tot weerbare volwassenen die op hun beurt volwaardig lid van de lokale gemeenschap kunnen worden.

Het doel van het Kinderproject is om een aantal weeskinderen te ondersteunen en de mogelijkheid te bieden uit te groeien tot goed opgeleide volwassenen. Het uiteindelijke doel is deze kinderen een goede toekomst te geven door onderdak en onderwijs mogelijk te maken, zodat ze later in hun eigen onderhoud kunnen voorzien en zo een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan hun gemeenschap.

Het Kinderproject is op Afrikaanse schaal een druppel op een gloeiende plaat, maar met de hulp van velen kunnen we het flink laten druppelen voor de weeskinderen in Matamba.

St. John's
Health Centre
Matamba
Tanzania

Overzicht laatste nieuws

Eindejaarsbrief 2019

28 December 2019

Lieve donateurs, vrienden en vrijwilligers van de Stichting Matamba,
Voor het einde van 2019 willen we jullie via onze eindejaarsbrief weer even informeren over het afgelopen jaar.
Wat is er allemaal gebeurd en wat hebben we kunnen realiseren en betekenen voor de mensen in Matamba door jullie steun op welke wijze dan ook..
U leest het in de eindejaarsbrief die vergezeld gaat van onze nieuwe flyer en een fotocollage 2019.

We hopen weer op u te kunnen rekenen in 2020.
Hartelijk dank!

Een gelukkig en gezond 2020!

Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur van de Stichting Matamba,
Joke Pezie Zwitzelaar, secretaris.

> Eindejaarsbrief 2019

> Folder Matamba

Werkbezoek aan Matamba oktober 2019

19 November 2019

Van 14 t/m 29 oktober zijn Cobi Noordhoff, Michiel Noordhoff en Marga van Huizen op werkbezoek geweest in Matamba.

Er is veel beleefd en goed werk verricht.

Van het bezoek zijn foto's en films gemaakt.

> Foto's

> Films

» Bekijk meer nieuwsberichten.